Gent-Watertoerist

FAQ

Moet ik op voorhand reserveren?
Nee, voor tochten aansluitend bij andere mensen hoeft u niet te reserveren.
Kan ik de Citycard gebruiken voor een rondvaart?
Ja. U hoeft hiervoor niet te reserveren en kan gewoon langskomen met uw Citycard naar onze kassa en daar zal de kassier u vertellen om hoe laat de eerstvolgende boot vertrekt waar u kan aansluiten
Tot waar varen de boten?
Wij varen enkel in het historisch centrum van Gent - met als uiterste punten Kantienberg/Bijloke (dus niet naar Sint-Martens-Latem/Drongen/etc.)
Ik heb een voucher van mijn hotel of een online ticket gekocht, moet ik nog reserveren?
Nee, u kan gewoon langskomen met uw voucher naar onze kassa en daar zal de kassier u vertellen om hoe laat de eerstvolgende boot vertrekt waar u kan aansluiten
Wat in geval van regen?
Wij hebben volledig overdekte boten die we kunnen inzetten in geval van regen
Zijn er vaste vertrektijden?
Nee, er zijn geen vaste vertrektijden. Normaal zijn er ongeveer elke 15 à 20 minuten afvaarten voorzien in de zomer. U kan zich aanmelden aan onze kassa en daar zal de kassier u vertellen om hoe laat de eerstvolgende boot vertrekt waar u kan aansluiten
Wat zijn de openingsuren?
De openingsuren kan u hier vinden: https://www.gent-watertoerist.be/contacteer-bootjes-gent
Waar is de opstapplaats?
Onze aanlegsteiger van Gent-Watertoerist kan u hier vinden : https://www.google.com/maps/place/Gent-Watertoerist/@51.0553287,3.7187454,17z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x47c37147aafb3dc1:0x64583b446fecd401!8m2!3d51.0553287!4d3.7209341 Onze aanlegsteiger van Rederij De Gentenaer kan u hier vinden : https://www.google.com/maps/place/Rederij+de+Gentenaer/@51.0562106,3.7198842,17z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x47c371480bda2a71:0xf6a40d2382e2090e!8m2!3d51.0562072!4d3.7220729
Waar vaart de boot langs?
De routes kan u hier terugvinden: https://www.gent-watertoerist.be/info/routes
Wat zijn de betaalmogelijkheden?
U kan zowel cash als met de kaart betalen (Maestro, Mastercard, Visa, Contactloos, Apple Pay, V-pay, Pinpas)
Welke talen worden er aan boord gesproken?
Afhankelijk van wat de klanten aan boord spreken, zal er in het Nederlands, Frans of Engels gegidst worden
Zijn honden toegelaten op de boot?
Ja
Is de boot rolstoeltoegankelijk?
U kan met de rolstoel tot aan de boot geraken en dan zal de persoon in kwestie (met hulp) in de boot moeten stappen/gedragen worden. De rolstoel kan niet mee op de boot, maar kan veilig op onze aanlegsteiger blijven
Kan de buggy mee op de boot?
Nee, de buggy kan u veilig op onze aanlegsteiger laten staan
Is er een toilet aan boord?
Nee, de dichtsbijzijnde openbare toiletten kan u vinden onder de Sint-Michielsbrug of op het Veerleplein
Kan ik in de buurt parkeren?
Ja, er zijn verschillende ondergrondse parkings in de omgeving. Voor meer info: https://stad.gent/nl/mobiliteit-openbare-werken/mobiliteit-openbare-werken/parkings-gent
Wat is de maximale capaciteit?
450 personen We beschikken over 10 open boten met elk plaats voor 25 personen 3 overdekte boten met elk plaats voor 60 personen 2 fluisterboten met elk plaats voor 10 personen
Kan ik een cadeaubon kopen?
Ja, u kan een cadeaubon aankopen aan een van onze aanlegsteigers (Graslei of Groentenmarkt) alsook in ons kantoor (hier kan enkel cash betaald worden)
Zijn er zwemvesten aan boord?
Ja, deze bevinden zich in de bakken in het midden van de open boten of vooraan in de overdekte boten
Zijn er nog COVID maatregelen van kracht?
Nee